28/9/09

ELS SPRAGUE-THOMSON DEL CINQUÈ REGIMENT DE VERSALLES 05-2009


Foto: Jordi Maymó


L'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona organitza cada any el que en diem "Viatge de Primavera". Aquest any 2009, el viatge va ser a Paris, i un dels dies dedicat a anar i tornar a Londres amb l'Eurostar. El 31 de maig vam visitar el 5è Regiment d'Enginyers de Versalles, a on hi tenen preservat un seguit de material ferroviari.

En companyia d'en Julian (un entusiasta de la Historia del transport a Paris), vam poder admirar i viatjar en el  tren que podeu veure a la foto i al video que hi ha més avall. Es tracta dels SPRAGUE-THOMSON que donaven servei al metro de Paris des del començament del segle passat. A les instal.lacions del mencionat Regiment hi ha un traçat d'uns 4 Km. en forma de "8" amb creuament a nivell, per on vam poder passejar-nos amb aquests venerables trens. El tren que vam poder veure circular estaba compost per un vagó de treball (el T-74) que duia un generador per suministrar corrent als motors (com podeu observar no hi ha tercer carril ni cap altre pressa de corrent a la via), el remolc Ab.284 i el cotxe motor M.268 originari de l'any 1934 i recuperat per l'associació ADEMAS l'any 1998.



La Asociación de Amigos del Ferrocarril de Barcelona organiza cada año el que llamamos "Viaje de Primavera". Este año 2009, el viaje fue en París, y uno de los días dedicado a ir y volver a Londres con el Eurostar. El 31 de mayo visitamos el 5 º Regimiento de Ingenieros de Versalles, donde tienen preservado una serie de material ferroviario.
En compañía de Julian (un entusiasta de la Historia del transporte en París), pudimos admirar y viajar en el tren que podéis ver en la foto y el video que hay más abajo. Se trata de los SPRAGUE-THOMSON que daban servicio en el metro de Paris desde el comienzo del siglo pasado. En las instalaciones del mencionado Regimiento hay un trazado de unos 4 Km. en forma de "8" con cruce a nivel, por donde pudimos pasear con estos venerables trenes. El tren que pudimos ver circular estaba compuesto por un vagón de trabajo (el T-74) que llevaba un generador para suministrar corriente a los motores (como podéis observar no hay tercer carril ni ningún otro toma de corriente a la vía), el remolque Ab.284 y el coche motor M.268 originario del año 1934 y recuperado por la asociación ADEMAS el año 1998.