---------------
Automotor ABe4 30 |
Locomotora Ge4/4 182 |
120 persones (20 de les quals érem membres de l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona) vam participar a les celebracions per commemorar els 100 anys de la inauguració de la línia ferroviària del Bernina. Aquests actes, organitzats per la companyia dels Ferrocarrils Rètics i anomenats "100 Hores del Berninabahn", van transcòrrer durant els dies 16, 17, 18 i 19 de setembre de 2010. Aquesta línia -declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO- va ser inaugurada l'any 1910 i amb 60 Km. de recorregut uneix les poblacions de Sant Moritz i Tirano. Cap a la meitat del recorregut passa pel punt més elevat a l 'estació de Ospizio Bernina (2253 metres). Entre aquesta estació i la de Poschiavo salva un desnivell de 1200 metres en uns 20 Km., amb revolts de fins a només 45 metres de radi i alguns pendents del 7%. I tot això sense recórrer a altres mitjans que no siguin la tracció per adherència (sense ajut de cremallera). Els dos vídeos que acompanyen aquest post van ser enregistrats el dia 17 de setembre. Al matí vam viatjar des de Le Prese fins a Pontresina amb els automotors ABe4 30 i 34 (els grocs) i dos cotxes remolcats. A la tarda el viatge va ser a la inversa, però fins a Tirano. En aquest recorregut ens va remolcar la locomotora cocodril Ge 4/4 182 i vam poder gaudir a ritme de passeig del pas per l'emblemàtic viaducte circular o de cargol de Brusio, ja a prop de Tirano.
120 personas (20 de las cuales éramos miembros de la Asociación de Amigos del Ferrocarril de Barcelona) participamos en las celebraciones para conmemorar los 100 años de la inauguración de la línea ferroviaria del Bernina. Estos actos, organizados por la compañía de los Ferrocarriles Réticos y llamados "100 Horas del Berninabahn", se celebraron durante los días 16, 17, 18 y 19 de septiembre de 2010. Esta línea -declarada Patrimonio de la Humanidad por la UNESCO- fue inaugurada en el año 1910 y con 60 Km. de recorrido une las poblaciones de Sant Moritz y Tirano. En la mitad del recorrido pasa por el punto más elevado en la estación de Ospizio Bernina (2.253 metros). Entre esta estación y la de Poschiavo salva un desnivel de 1200 metros en unos 20 Km., con curvas de hasta sólo 45 metros de radio y algunas rampas del 7%. Y todo ello sin recurrir a otros medios que no sean la tracción por adherencia (sin ayuda de cremallera). Los dos vídeos que acompañan este post fueron registrados el día 17 de septiembre. Por la mañana viajamos desde Le Prese hasta Pontresina con los automotores ABe4 30 y 34 (los amarillos) y dos coches remolcados. Por la tarde el viaje fue a la inversa pero hasta Tirano. En este recorrido nos remolcó la locomotora cocodrilo Ge 4/4 182 y pudimos disfrutar a ritmo de paseo del paso por el emblemático viaducto circular o de tornillo de Brusio, ya cerca de Tirano.
-------
-----------------------
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada