1/6/11

Viatge a Manresa







El 29 de maig vam fer un viatge especial de Barcelona a Manresa. Degut a que no es van poder fer servir ni la locomotora a vapor "Monistrol 209" ni la elèctrica "Pachanga", es va optar per una dièsel de la sèrie 254, de les que els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya utilitza per remolcar els trens de mercaderies. Per tant, la composició del tren va resultar ser una barreja d'una locomotora d'aquets temps i els cotxes històrics de fusta. Aquesta composició ens esperava a l'estació de Sant Boi, a on vam arribar amb tren convencional. Tot seguit es va iniciar el viatge fins a l'estació de Manresa-Alta, amb parada prèvia a l'estació de Sant Vicenç-Castellgalí, a on L'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona va repartir coca i moscatell per tothom. Un cop a l'estació de Manresa-Alta, es va fer el canvi de sentit per tornar a Sant Boi.



El 29 de mayo hicimos un viaje especial de Barcelona a Manresa. Debido a que no se pudieron utilizar ni la locomotora a vapor "Monistrol 209" ni la eléctrica "Pachanga", se optó por una diesel de la serie 254, de las que los Ferrocarriles de la Generalidad de Cataluña utiliza para remolcar los trenes de mercancías. Por tanto, la composición del tren resultó ser una mezcla de una locomotora actual y los coches históricos de madera. Esta composición nos esperaba en la estación de Sant Boi, donde llegamos en tren convencional. A continuación se inició el viaje hasta la estación de Manresa-Alta, con parada previa en la estación de Sant Vicenç-Castellgalí, donde La Asociación de Amigos del Ferrocarril de Barcelona repartió coca y moscatel para todo el mundo. Una vez en la estación de Manresa-Alta, se hizo el cambio de sentido para volver a San Boi.









21/4/11

La Garrafeta a Montblanc 11-05-2003

  
Foto: Josep Coll

Encara que la foto de capçalera està feta a l'estació de l'Espluga de Francolí, les imatges del vídeo corresponen al canvi de tracció que es va fer a l'estació de Montblanc, en una viatge del dia 11 de maig de l'any 2003, organitzat per la Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril. El tren especial que va efectuar aquest viatge va arribar a Montblanc procedent de Barcelona remolcat per la locomotora elèctrica 7652, actualment custodiada per l'Agrupació Ferroviària 5ª ZONA dels Amics del Ferrocarril de Badalona. Un cop realitzades les maniobres oportunes, es va fer el canvi de tracció per tal que el tren fos remolcat fins a Lleida per la locomotora Beyer-Garrat 282F-0421, coneguda popularment com a "Garrafeta". Aquesta locomotora, que té la base a l'Associació per a la Reconstrucció de Material Ferroviari, és la que actualment remolca "El Tren del Llacs" entre les estacions de Lleida i Balaguer, encara que aquest tren turístic continua el seu trajecte fins a La Pobla de Segur amb tracció de locomotores dièsel.





Aunque la foto de cabecera está hecha en la estación de L'Espluga de Francolí, las imágenes del vídeo corresponden al cambio de tracción que se hizo en la estación de Montblanc, en una viaje del día 11 de mayo del año 2003, organizado por la Federación Catalana de Amigos del Ferrocarril. El tren especial que efectuó este viaje llegó a Montblanc procedente de Barcelona remolcado por la locomotora eléctrica 7652, actualmente custodiada por la Agrupación Ferroviaria 5 ª ZONA de los Amigos del Ferrocarril de Badalona. Una vez realizadas las maniobras oportunas, se hizo el cambio de tracción para que el tren fuera remolcado hasta Lleida por la locomotora Beyer-Garrat 282F-0421, conocida popularmente como "Garrafeta". Esta locomotora, que tiene su base en la Asociación para la Reconstrucción de Material Ferroviario, es la que actualmente remolca "El Tren de los Lagos" entre las estaciones de Lleida y Balaguer, aunque este tren turístico continúa su trayecto hasta La Pobla de Segur con tracción de locomotoras diesel.





10/4/11

Finestres obertes



Ens agraden els trens amb finestres que es poden abaixar.


Nos gustan los trenes con ventanas que pueden bajarse.

1/4/11

Lleida Expo Tren





Els dies 26 i 27 de març, i per segon any consecutiu, es va celebrar a la ciutat de Lleida el Saló LLEIDA EXPO TREN . Es tracta d'una fira de tot allò que te relació amb l'afició al ferrocarril. Al recinte firal hi havia diferents expositors (especialistes en reproducció de vehicles, paisatges, edificis, instal.lacions) i també diferents estands d'entitats i associacions. Algunes d'aquestes associacions exposaven espectaculars maquetes de diferents escales i que per mitjà de trams  modulars assolien una gran superfície. Un servei d'autocars traslladava els visitants des de el recinte firal fins als tallers de l'Associació per a la Reconstrucció de Material Ferroviari (ARMF) a on es podien veure els diferents vehicles en procés de restauració així com els que ja estan en ordre de marxa i que circulaven per l'exterior demostrant el seu bon funcionament. El vídeo que acompanya aquest post no es un reportatge exhaustiu. Per tant no hi apareixen tots els expositors. Els podeu consultar a: EXPOSITORS






Los días 26 y 27 de marzo, y por segundo año consecutivo, se celebró en la ciudad de Lleida el Salón LLEIDA EXPO TREN. Se trata de una feria de todo lo que tiene relación con la afición al ferrocarril. En el recinto ferial había diferentes expositores (especialistas en reproducción de vehículos, paisajes, edificios, instalaciones) y también diferentes stands de entidades y asociaciones. Algunas de estas asociaciones exponían espectaculares maquetas de diferentes escalas, y mediante tramos modulares alcanzaban una gran superficie. Un servicio de autocares trasladaba los visitantes desde el recinto ferial hasta los talleres de la Asociación para la Reconstrucción de Material Ferroviario (ARMF) donde se podían ver los diferentes vehículos en proceso de restauración y los que ya están en orden de marcha y que circulaban por el exterior demostrando su buen funcionamiento. El vídeo que acompaña este post no es un reportaje exhaustivo. Por lo tanto no aparecen todos los expositores. Se pueden consultar en: EXPOSITORES.

6/3/11

De Barcelona a Ripoll amb la locomotora Escatron 2-4-2






El 27 d'octubre de l'any 1985 l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona va organitzar un viatge entre Barcelona i Ripoll del que guardem un bon record, tant els que vam tenir la sort de fer-lo, com la gent que es va aplegar a les estacions per les que va transcorre. I es que en aquella època ja era difícil veure una locomotora a vapor funcionant a bon rendiment. L'encarregada de traccionar el tren va ser la locomotora Escatron 2-4-2, que fins feia poc temps arrossegava trens de lignit des de les mines d'Andorra de Terol fins a la central tèrmica d'Escatron. Si el viatge d'anada va ser insòlit -per la composició del tren- encara ho va ser més el de tornada, en el qual es va acoblar al davant del convoi la locomotora elèctrica de la sèrie 281, de les destinades en origen a la línia de Ripoll a Puigcerdà.





El 27 de octubre del año 1985 la Asociación de Amigos del Ferrocarril de Barcelona organizó un viaje entre Barcelona y Ripoll del que guardamos un buen recuerdo, tanto los que tuvimos la suerte de participar en el, como la gente que se reunió en las estaciones por las que transcurrió. Y es que en aquella época ya era difícil ver una locomotora a vapor funcionando a buen rendimiento. La encargada de remolcar el tren fue la locomotora Escatron 2-4-2, que hasta hacía poco tiempo arrastraba trenes de lignito desde las minas de Andorra de Teruel hasta la central térmica de Escatrón. Si el viaje de ida fue insólito -por la composición del tren- aún lo fue más el de vuelta, en el que se acopló al frente del convoy la locomotora eléctrica de la serie 281, de las destinadas en origen a la línea de Ripoll a Puigcerdà.

6/2/11

Dolderbahn





El mes de juny de l'any 2007, en un viatge a Suïssa, vam tenir ocasió de trobar-nos amb el "Dolderbahn". Un curiós funicular, que en realitat és un cremallera. Uneix les estacions de Römerhof i Sportanlagen Dolder,  a la ciutat de Zuric, salvant un desnivell de 150 metres en un trajecte de 1,3 km., en via de 1000 mm. Peró la sorpresa, per nosaltres, va ser veure que per apartar el vehicle descendent s'utilitza un desviament que consisteix en un mecanisme que flexiona els rails d'una via a l'altre.





En Junio del año 2007, en un viaje a Suiza, tuvimos ocasión de encontrarnos con el "Dolderbahn". Un curioso funicular, que en realidad es un cremallera. Une las estaciones de Römerhof y Sportanlagen Dolder, en la ciudad de Zurich, salvando un desnivel de 150 metros en un trayecto de 1,3 km., en vía de 1000 mm. Pero la sorpresa, para nosotros, fue ver que para apartar el vehículo descendente se utiliza un desvío que consiste en un mecanismo que flexiona los raíles de una vía a la otra.




20/12/10

La locomotora Berga nº 31




És temps de nostàlgia. És hora de recordar antics viatges. Per exemple els que es feien entre els anys 1984 i 1985 amb la locomotora Berga nº 31. Fabricada l'any 1902 i destinada al Ferrocarril Econòmic de Manresa a Berga, va ser adquirida per l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona l'any 1978, encara que actualment no està en ordre de marxa. Un dels trajectes que es cobrien habitualment era el de Martorell a Monistrol de Montserrat, i d'aquest tram són les imatges del vídeo que podeu veure més avall.





Es tiempo de nostalgia. Es hora de recordar antiguos viajes. Por ejemplo los que se hacían entre los años 1984 y 1985 con la locomotora Berga n º 31. Fabricada en 1902 y destinada al Ferrocarril Económico de Manresa a Berga, fue adquirida por la Asociación de Amigos del Ferrocarril de Barcelona en 1978, aunque actualmente no está en orden de marcha. Uno de los trayectos que se cubrían habitualmente era el de Martorell a Monistrol de Montserrat, y de este tramo son las imágenes del vídeo que podéis ver más abajo.


-