
El Jacobite recorre una distància de 41 quilòmetres entre Fort William i Mallaig i els trens es creuen amb els trens de servei regular a l'estació de Glenfinnan. El pintoresc Mallaig Extensión dels West Highland Railway va obrir les seves portes el 1901, i va ser operat pel North British Railway. Es va convertir en part del London and North Eastern Railway en 1923, i de British Railways amb la nacionalització de l'any 1948. Els serveis regulars de la línia de vapor West Highland es van retirar el 1967, en línia amb el British Rail Modernisation Plan, amb la substitució de totes les locomotores de vapor per dièsel. El 1984, British Rail va recuperar el tren de vapor en una part de la línia, en un esforç per encoratjar el turisme a la zona. Anomenat el "West Highlander", va aconseguir un gran èxit i més tard va ser denominat "The Lochaber". El 1995, després de la privatització de British Rail, la llicència d'explotació dels trens West Highlander va ser atorgada a la West Coast Railway Company, que va començar a operar el servei a l'estiu, sota el nou nom de "The Jacobite", en honor al Jacobistisme, moviment històric del S. XVII que reivindicava la dinastia dels Stuart.
En els últims anys, s'han utilitzat diferents locomotores de vapor, com la LNER Gresley clase K4 2-6-0 (dissenyada especialment per la ruta a la dècada dels 30), la LNER Peppercorn Class K1 2-6-0 (un desenvolupament del disseny K4 de la dècada dels 40) i la LMS Stanier Clase 5 4-6-0, coneguda com "The Black Fives". Al 2011, les locomotores per al servei principal són LMS Negre 5 45.231 o 61.994 LNER K4 "The Great Marquess" fins a finals d'agost, quan es canvia a les locomotores LMS Black 5 's 44.871 i 45.407 fins a finalitzar la temporada. Els cotxes han estat els British Railways Mark 1, en un principi propietat de la British Rail i pintats en blau i gris, però ara són propietat de la WCRC i estan pintats en marró. Per al servei addicional de 2011, s'utilitzen també cotxes British Railways Mark 2 per funcionar amb la Black 5 44.871.
El tren només funciona del 16 de maig al 28 d'octubre. El servei diari surt de Fort William a les 10.20h, arriba a Mallaig a les 12:25h. Torna des de Mallaig a les 14:10h, i arriba a Fort William a les 16.00h. El 2011 s'ha afegit un segon servei, a causa de la demanda, tots els dimecres, dijous i divendres, que surt de Fort William a 14.45h i arriba a Mallaig a 16:44h. Torna des Mallaig a les 18:40h, i arriba a Fort William a les 20:24h. El servei es creua en Glenfinnan amb el tren addicional de la tarda, i aquest és l'únic encreuament regular de dos serveis de vapor en tota la xarxa nacional (veure dates i horaris). La venda de bitllets està molt demandada, i convé adquirir amb força anticipació, podent fer-se a través del web.
El tren s'ha fet popular entre els innumerables seguidores de Harry Potter, doncs, convertit en el Hogwarts Express, surt a moltes escenes de les pel·lícules, destacant les seqüències del seu pas pel viaducte de Glenfinnan (foto final).

El Jacobite recorre una distancia de 41 kilómetros entre Fort William y Mallaig y los trenes se cruzan con los trenes de servicio regular en la estacion de Glenfinnan. El pintoresco Mallaig Extensión de los West Highland Railway abrió sus puertas en 1901, y fue operado por el North British Railway. Se convirtió en parte del London and North Eastern Railway en 1923, y de British Railways con la nacionalización del año 1948. Los servicios regulares de la línea de vapor West Highland se retiraron en 1967, en línea con el British Rail Modernisation Plan , con la sustitución de todas las locomotoras de vapor por diesel. En 1984, British Rail recuperó el tren de vapor en una parte de la línea, en un esfuerzo por alentar el turismo en la zona. Llamado el "West Highlander", alcanzó un gran éxito y más tarde fue denominado "The Lochaber". En 1995, tras la privatización de British Rail, la licencia de explotación de los trenes West Highlander fue otorgada a la West Coast Railway Company, que comenzó a operar el servicio en verano, bajo el nuevo nombre de "The Jacobite", en honor al Jacobistismo, movimiento histórico del S. XVII que reivindicaba la dinastia de los Stuart.
En los últimos años, se han utilizado diferentes locomotoras de vapor, como la LNER Gresley clase K4 2-6-0 (diseñada especialmente para la ruta en la década de los 30), la LNER Peppercorn Class K1 2-6-0 (un desarrollo del diseño K4 de la década los 40) y la LMS Stanier Clase 5 4-6-0, conocida como "The Black Fives". En 2011, las locomotoras para el servicio principal son LMS Negro 5 45.231 o 61.994 LNER K4 "The Great Marquess" hasta finales de agosto, cuando se cambia a las locomotoras LMS Black 5's 44871 y 45407 hasta finalizar la temporada. Los coches han sido los British Railways Mark 1 , en un principio propiedad de la British Rail y pintados en azul y gris, pero ahora son propiedad de la WCRC y están pintados en marrón. Para el servicio adicional de 2011, se utilizan también coches British Railways Mark 2 para su uso con la Black 5 44871.
El tren sólo funciona del 16 de mayo al 28 de octubre, el servicio diario sale de Fort William a las 10.20h y llega a Mallaig a las 12:25h. Regresa desde Mallaig a las 14.10h, y llega a Fort William a las 16.00h. En 2011 se ha añadido un segundo servicio, debido a la demanda, todos los miércoles, jueves y viernes, que sale de Fort William a 14.45h y llega a Mallaig a 16:44h. Regresa desde Mallaig a las 18.40h, y llega a Fort William a las 20.24h. El servicio se cruza en Glenfinnan con el tren adicional de la tarde, y este es el único cruce regular de dos servicios de vapor en toda la red nacional (ver fechas y horarios). La venta de billetes está muy demandada, y conviene adquirirlos con bastante anticipación, pudiendo hacerse a través de la web
El tren se ha hecho popular entre los innumerables seguidores de Harry Potter, pues, convertido en el Hogwarts Express, sale en muchas escenas de las películas, destacando las secuencias de su paso por el viaducto de Glenfinnan (foto final).


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada